loading...
خاطرات من
لایو بازدید : 5 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

حکایتی رو از مرحوم حاج بخشی شنیدم که می‌گفت: به من مأموریت دادند که برای استفاده عملیات در مناطق کوهستانی تعدادی قاطر بخرم و من هم برای خرید این چهارپا به مناطق عشایری و روستایی رفتم. در یکی از روستاها تعدادی قاطر انتخاب کردیم و قرار شد که نزد اهالی روستا بماند تا ما کامیون تهیه کنیم و آن‌ها رو به جبهه انتقال دهیم

ما رفتیم و با کامیون برگشتیم و قاطرها رو سوار کامیون کردیم. یکی از آن‌ها کم بود. سراغش رو گرفتیم و گفتند: صاحب قاطر برده لب رودخانه تا آبش بدهد

با ماشین رفتیم سمت رودخانه که از وسط ده رد می‌شد و با منظره عجیبی مواجه شدیم. دیدم یک پارچه سبزی روی این حیوان انداخته و با علاقه‌ای خاص دارد اون رو شستشو می‌ده و با این حیوان داره حرف می‌زنه.

به شوخی گفتم: بابا چی کار می‌کنی؟ رهاش کن کار داریم. داری لوسش می‌کنی.

اون روستایی با صفا در جواب ما گفت: حاجی این حیوان از این به بعد سعادتمند است، او انتخاب شده. اون مرکب مجاهدان راه خدا خواهد شد. اون ذوالجناح رزمندگان خواهد بود.

حاجی بخشی می‌گفت: این مرد روستایی آنقدر گفت تا اشک ما رو درآورد.

گردانی در لشگر سیدالشهدا (ع) داشتیم به نام گردان صابرین، یا به قول رزمندگان لشگر گردان قاطریزه. این گردان وظیفه‌اش از یک طرف رساندن آب و غذا و مهمات به رزمندگان در خط مقدم بود و از طرف دیگر انتقال مجروحین و شهدا به عقب جبهه بود.

خدایی مأموریت سخت و طاقت فرسایی هم داشتند و شاید به خاطر صبوریشان به آن‌ها گردان صابرین می‌گفتند. رزمندگان این گردان آدم‌های ورزیده‌ای بودند. آن‌ها پای پیاده در حالی که مقدار زیادی مهمات و آذوقه بار قاطرها بود چندین کیلومتر طی می‌کردند تا به خط مقدم برسند و در این مسیر خطرات زیادی را به جان می‌خریدند و از همه سخت تر وقتی بود که باری از مهمات رو با قاطر حمل می‌کردند و کافی بود با یک انفجار خودشون هم دود بشند؛ و شاید سخترین لحظه برای رزمندگان این گردان وقتی بود که باید پیکر شهیدی رو به عقب می‌آوردند

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} این عکس مربوط به عملیات بیت‌المقدس 6 است که در اواخر اردیبهشت ماه 67 در ارتفاعات شیخ محمد که مشرف به شهر ماووت بود انجام شد. در تصویر پیکر دو رزمنده شهید لشگر ده سیدالشهدا (ع) دیده می‌شود که روی مرکب بسته شده است. شاید ساعت‌ها طول کشید که این پیکرهای مطهر تا پشت جبهه رسید. این دو رزمنده که مرکب مسافران بهشت را هدایت می‌کنند چه حالی داشتند. اگر من بودم پشت سرشون یک دل سیر گریه کرده بودم و می‌خوندم

ای ساربان آهسته ران کاروان جانم می‌رود

آن دل که با خود داشتم با دلستانم می‌رود

من با دو چشم خویشتن دیدم که جانم می‌رود

و خوشا به حال این حیوان که مرکب بهشتیان شد


                                

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}


لایو بازدید : 7 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

پیشنهاد جدید غرب، روسیه و ژاپن به ایران: «لغو تحریم ها و ابقای اسد» در برابر توقف برنامه هسته ای نظامی

غرب حساسیت و اهمیت بقای حکومت اسد را برای ایران در دو بخش استراتژیک و دینی درک و تلاش می کند از این موضوع برای توافق با حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران دست یابد.

یک روزنامه اسرائیلی از ارائه بسته جدیدی از مشوق ها از سوی کشورهای غربی به ایران با محوریت فعالیت های هسته ای تهران و سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه خبر داد.

یک تحلیلگر برجسته اسرائیلی در روزنامه یدیعوت آحارونت نوشت: کشورهای غربی، چین، روسیه و ژاپن به ایران مجموعه ای از مشوق ها را پیشنهاد می کنند که شامل لغو تحریم های اقتصادی، ارتقاء جایگاه بین المللی ایران و ابقای بشار اسد در مقام ریاست جمهوری سوریه در مقابل توقف فعالیت های دارای اهداف نظامی ایران است.

ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته ای اش دارای اهداف صلح آمیز است.

"رون بن یشای" تحلیلگر نظامی در اسرائیل در گزارشی که در روزنامه اسرائیلی یودیعوت آحارونت منتشر کرد افزود: غرب حساسیت و اهمیت بقای حکومت اسد را برای ایران در دو بخش استراتژیک و دینی درک و تلاش می کند از این موضوع برای توافق با حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران دست یابد.

وی افزود: متن قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره خلع سلاح شیمیایی سوریه به شکلی تهیه شده بود که به توافق اشاره شده با ایران کمک کند. این قطعنامه خالی از تهدید مستقیم به کاربرد گزینه نظامی علیه بشار اسد است.

این تحلیلگر نظامی اسرائیلی افزود: در راستای توافق بزرگ با ایران، قرار است کنفرانس ژنو -2 با موضوع تعیین آینده سوریه باقی ماندن بشار اسد در مقام ریاست جمهوری سوریه برای سال های طولانی تایید شود./عصر ایران


لایو بازدید : 5 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)
سلام به همگی

7154_cutegirlfashiongirly.jpg

 

دیروز رفتم مدرسه زنگ اول ورزش داشتیم بعد عربی بعد ریاضی بعدشم هنر

معلم عربیمون یک جانیه که

معلم پرورشیمونم خیلی عشقه

بعد از مدرسه رفتم کلاس زبان

از اونجا هم ک رفتیم خونه عموم

بعدشم ک درسامو نوشتم

پنجشنبه هم قراره بریم خونه داییم

الانم کلی درس دارم نشستم اینجا

من برم سر درس و مشقم

بای

نظر یادتون نره

 

 


لایو بازدید : 11 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

مقدمه :

پسته يكي از مهمترين محصولات كشاورزي است كه اهميت زيادي در صادرات و اقتصاد كشور دارد. توجه به استاندارد هاي جهاني هر محصول، صادرات موفق آن را فراهم مي سازد. حد مجاز و استاندارد زهرابه آفلاتوكسين يكي از شاخص هاي امكان صدور پسته درتمامي دنيا مي باشد و امروزه چه بسيار محموله هايي كه به دليل بالابودن ميزان زهرابه آفلاتوكسين از حد مجاز، مجوز ورود به بازارهاي جهاني را به دست نمي آورند.

 

با توجه به اينكه شرايط رشد و توسعه قارچ مولد آفلاتوكسين در مرحله داشت فراهم بوده و امكان گسترش آلودگي درساير مراحل نيز  وجود دارد. بنابراين بهترين و موثرترين روش در توليد محصول پسته سالم، رعايت توصيه هاي فني مي باشد. در همين رابطه اصول و توصيه هاي فني جهت پيشگيري و كاهش ميزان رشد قارچ و د رنتيجه كاهش آلودگي به زهرابه به آفلاتوكسين در مراحل مختلف داشت(باغ)، برداشت، فرآوري و انبارداري توسط بخش تحقيقات گياهپزشكي و ستاد آفلاتوكسين موسسه تحقيقات پسته كشور تنظيم گرديده است. اميدآن كه با به كارگيري اين توصيه ها توسط كليه دست اندركاران امر توليد و صادرات پسته بتوانيم محصولي سالم، و بهداشتي و با حداقل ميزان آلودگي به زهرابه كننده پسته توليد نماييم تا همواره به عنوان مهمترين صادر كننده پسته در بازار جهاني حضور داشته باشيم.



لایو بازدید : 2 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)
حسرت بی انتها .

ای رفیق !!!

خوابت را دیدیم .

مدتی بود که از تو بی خبر بودم و دل تنگ و مهجور از روزها ی صمیمی و خوش با هم بودن که هرگز غروبی را در طلوع این صمیمت باور نداشتم .

گاهی احساس می کنم که تو گم شده ای ...

شاید نباید دستهایت را رها می کردم و شاید تو به عمد دستانت را از دستانم جدا کردی تا در ماجرا جویی کودک درونت نامریی شوی .

حافظه ام را ورق می زنم و  ته دلم خالی می شود .می گویم خودم را از یاد برده ام  نه تو را !!!

حتما سالها با تو بوده ام .از روزی که خودم را از یاد برده ام و به بعد را بیاد می آورم :  

به راستی تو سفیر کدامین دوره  بوده ایی ؟

من یاد نمی گیرم .چرا بزرگ می شویم ؟چرا از این شاخه به آن شاخه .چرا از این خانه به آن خانه . از این درد به آن درد . از این چاله به چاه می شویم .

ای سفر کرده !!!

هنوز خودت هستی .خودت ماندی ؟

هنوز بی بهانه می خنددی . هنوز هم چشم ها یت گاه به گاهی .هراز گاهی بارانی می شود ؟

چقدر  دلم می خواهد با تو با شم با تو که با همه فرق داشتی ...

با تمام نقابها و نقش یازی کردن هایشان ...

ای  رفیق !!!

در انتهای خیالم آمده ایی .تو قهو ه می ریزی تلخ .

دیگر بار بخار پنچره یک دست است  تو به عادت همیشه بخار پنچره را نقش می کشی .

نگاهم می کنی غربیه وار . جای نگاهت روی تنم درد می کند .

برف چترت آب شده و بارانی بلندت خیس نیست .

بلند می شوی ... می گویم ... بنشین ...

نرو حتی اگر واقعیت نداری !!!

راستی تو میدانی ما چرا از این درد به آن درد . از این چاله به آن چاه می شویم  مدام ...


لایو بازدید : 6 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

... اما اگر سراسر کوچه ام را سرراست

و سراسر سرزمینم را همچون کوچه ای بی انتها بسرایم

دیگر باورم نمی دارید. سر به بیابان می گذارید!



لایو بازدید : 8 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)

هفتم مهرماه به نام «آتش نشانی و ایمنی» نامگذاری شده است. در واقع این روز بهانه ای است تا به گرامیداشت انسان هایی بپردازیم که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما میگذرند تا بتوانیم در امنیت زندگی کنم. ایمنی را مصونیت در برابر آسیب های ناشی از حوادث، اعم از طبیعی و غیرطبیعی معنا کرده اند. از آن جایی که نمیتوان به ایمنی به صورت صد در صد دست یافت، کارشناسان معمولاً از اصلاحاتی نظیر «ارتقاء و ایمنی» و «سطح پیشرفت ایمنی» استفاده میکنند. سطح پیشرفت ایمنی رابطه ی تنگاتنگی با توسعه دارد، لذا در کشورهای پیشرفته یکی از اهداف دولت ها، حداکثر کردن سطح پوشش ایمنی برای دست یابی به حداکثر توسعه است.

هدف از نامگذارى این روز به عنوان روز ملى ایمنى و آتش نشانى، تبدیل ایمنى در کشور به یک فرهنگ میباشد. در کشور ما بیش از ۱۶۰ سال از تأسیس اولین ایستگاه آتش نشانی در شهر تبریز به سال  ۱۲۲۱ شمسی و نزدیک به هشتاد سال از تأسیس آتش نشانی پایتخت میگذرد. پس از انقلاب اسلامی، با انحلال سازمان دفاع غیر نظامی، فلسفه ی وجودی آتش نشانی های کشور توسط بندهای ۱۴ و ۲۰ ماده ۵۵  قانون شهرداری تعریف گشت و از همین رو سازمان های آتش نشانی زیر مجموعه ی شهرداری ها قلمداد میشوند. بر اساس این قانون شهرداری ها ملزم هستند برای حفظ شهرها از خطر سیل و حریق و دیگر مخاطرات تدابیر مؤثری اتخاذ نمایند. نظر به اینکه کشور ما یک کشور حادثه خیز میباشد و از چهل حادثه ی طبیعی شناخته شده، سی مورد آن در ایران امکان وقوع دارد، توجه به بحث ایمنی همچنین تهیه و تدوین ضوابط و مقررات ایمنی، امریست ضروری.


لایو بازدید : 4 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)

دحو الارض، مطابق با 25 ماه ذوالقعده، روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان خاکی حیات بخشید.

دحو الارض، مطابق با ۲۵ ماه ذوالقعده، روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان خاکی حیات بخشید.
دحو الارض، مطابق با ۲۵ ماه ذوالقعده، روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان خاکی حیات بخشی؛ به نظر برخی از مفسران، آیه ۳۰  سوره نازعات (والارض بعد ذلک دحاها) به همین واقعه اشاره دارد؛ گذشته از واقعه دحوالارض، رویدادهای دیگری نیز در این روز رخ داده‌اند که اهمیت آنرا دوچندان کرده‌اند؛ از جمله: میلاد ابوالانبیاء حضرت ابراهیم علی نبینا و آله و علیه السلام، میلاد حضرت عیسی مسیح علیه السلام، خروج رسول اکرم صلی الله علیه و آله از مدینه به همراه هزاران حاجی به سوی مکه، به قصد حجة الوداع؛ در این سفر وجود مقدس امیرالمۆمنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما و نیز تمامی همسران و بسیاری از اصحاب پیامبر(صلی الله علیه و آله) نیز ایشان را همراهی می‌کردند.
در روایتی نیز آمده است که قائم(عج) در همین روز قیام خواهد کرد

* اعمال شب و روز دحو الارض *

۱-روزه، روز دحوالارض از چهار روزی است که در تمام سال به فضیلت روزه گرفتن، ممتاز است و در روایتى آمده است که روزه‏اش مثل روزه ۷۰ سال است؛ و در روایت دیگر کفاره ۷۰ سال است و هر که این روز را روزه بدارد و شبش را به عبادت بسر آورد از براى او عبادت ۱۰۰ سال نوشته شود؛ و هر چه در میان آسمان و زمین وجود دارد براى کسی که در این روز روزه‏‌دار باشد استغفار می‌کنند.
و این روزى است که رحمت خدا در آن منتشر شده است و از براى عبادت و اجتماع به ذکر خدا در این روز اجر بسیارى است و از براى این روز به غیر از روزه و عبادت و ذکر خدا و غسل دو عمل وارد است.

۲- نماز، و آن دو رکعت در وقت چاشت است؛ به این ترتیب که: نمازى که در کتب شیعه قُمیّین روایت شده و آن دو رکعت است در وقت چاشت در هر رکعت بعد از حمد ۵  مرتبه سوره وَالشَّمْسِ بخواند و بعد از سلام نماز بخواند:

"لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلىِّ الْعَظیمِ " جنبش و نیروئى نیست جز به خداى والاى بزرگ؛ پس دعا کند و بخواند: "یا مُقیلَ العَثَراتِ اَقِلْنى عَثْرَتى یا مُجیبَ "  اى نادیده‌گیر لغزش‌ها نادیده‌گیر لغزشم را اى اجابت کننده، " الدَّعَواتِ اَجِبْ دَعْوَتى یا سامِعَ الاْصْواتِ اِسْمَعْ صَوْتى " دعاها اجابت کن دعایم را اى شنواى صداها بشنو صدایم را، "وَارْحَمْنى وَتَجاوَزْ عَنْ سَیِّئاتى وَما عِنْدى یا ذَاالْجَلالِ وَالاْکْرامِ" و به من رحم کن و از گناهانم و آنچه بدى دارم درگذر اى صاحب جلالت و بزرگوارى .(مفاتیح الجنان)
* نماز یک شنبه ماه ذی القعده را هم فراموش نکنید!
سیدبن طاووس روایتی نقل کرده که ذی القعده محل اجابت دعاست و در وقت شدت و در روز یکشنبه این ماه نمازی است با فضیلت بسیار از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت کرده که خلاصه‌اش این است هر کس بجا آورد توبه‌اش مقبول، گناهانش آمرزیده شود.
با ایمان بمیرد و دینش گرفته نشود، قبرش گشاده و نورانی شود، والدینش از او راضی شوند و مغفرت شامل حال او و والدین و ذریه‌اش شود؛ توسعه رزق پیدا کند، ملک الموت هنگام مردن با او مدارا کند.

روز یکشنبه غسل کند و ۴ رکعت نماز گزارد:
در هر رکعت حمد یک مرتبه و قل هو الله احد ۳ مرتبه و معوذتین یک مرتبه پس استغفار کند ۷۰ مرتبه و ختم کند استغفار را به لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم؛ و بگوید یا عزیز یا غفار اغفرلی ذنوبی وذنوب المومنین والمومنات فانه لا یغفرالذنوب الا انت.

*زیارت حضرت امام رضا علیه السلام*

که بهترین و با فضیلت‌ترین عمل مستحبی این روز است.

۳- انجام غسل به نیت روز دحو الارض

و کلام آخر این که :

فرصت‌های معنوی در زندگی بشر، نعمت‌هایی هستند که جسم و روح آنان را نوازش می‌دهد و موجبات شادمانی و آرامش را فراهم می‌سازد؛ دحو الارض نیز از همین گونه است؛ پس قدر این فرصت طلایی را بدانیم که رسول خدا فرمود: " اِنَّ لِرَبِّکُمْ فی ایامِ دَهْرِکُمْ نََفَحاتٌ فَتَعَرَّضُوا لَها لَعَلَّهُ اَن یصیبَکُمْ نَفْحَةٌ مِنْها فَلا تَشْقَوْنَ بَعْدَها اَبداً " همانا در طول زندگی شما نسیم‌هایی از سوی پروردگارتان می‌وزد؛ هان! خود را در معرض آنها قرار دهید، باشد که چنین نسیمی سبب شود که برای همیشه بدبختی از شما دور بماند. " (سیوطی، جامع الصغیر، ج ۱ ، ص ۹۵)
 

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 38
  • بازدید کلی : 1,651